PayPal-donate (Wiki).png
O ile nie zaznaczono inaczej, prawa autorskie zamieszczonych materiałów należą do Jana Woreczko & Wadi.

(Unless otherwise stated, the copyright of the materials included belong to Jan Woreczko & Wadi.)


Phinthong Pratchaya

Z Wiki.Meteoritica.pl

(Różnice między wersjami)
m
m
 
Linia 7: Linia 7:
'''Pratchaya Phinthong''' – tajlandzki artysta i performer z Bangkoku. Jedna z jego prac wykorzystuje wypolerowaną płytkę meteorytu żelaznego. Phinthong wykonał fotografie („'''''Untilted I'''''”, „'''''Untilted II'''''”; 2009) przedstawiające fragmentu meteorytu leżącego na ziemi, na czymś, co wydaje się być gruntem leśnym, forma meteorytu znika, a odbicia chmur wydają się przebijać ziemię. Ciekawe!
'''Pratchaya Phinthong''' – tajlandzki artysta i performer z Bangkoku. Jedna z jego prac wykorzystuje wypolerowaną płytkę meteorytu żelaznego. Phinthong wykonał fotografie („'''''Untilted I'''''”, „'''''Untilted II'''''”; 2009) przedstawiające fragmentu meteorytu leżącego na ziemi, na czymś, co wydaje się być gruntem leśnym, forma meteorytu znika, a odbicia chmur wydają się przebijać ziemię. Ciekawe!
-
Jedna z prac (''What I learned I no longer know; the little I&nbsp;still know, I&nbsp;guessed, 2009. Installation''<ref>w zbiorach MSzN pod nazwą: ''(Hakuna Matata) tak się składa, że jesteśmy ludźmi'', 2009</ref>) artysty znajduje się w&nbsp;zbiorach Muzeum Sztuki Nowoczesnej w&nbsp;Warszawie!
+
Jedna z prac (''What I learned I no longer know; the little I&nbsp;still know, I&nbsp;guessed, 2009. Installation''<ref>w zbiorach MSzN pod nazwą: ''(Hakuna Matata) tak się składa, że jesteśmy ludźmi'', 2009;<br />z opisu pracy na stronie MSzN: „Do stworzenia rzeźby ''(Hakuna Matata) Tak się składa, że jesteśmy ludźmi'' zostały użyte dolary Zimbabwe (ZWR). Ze względu na hiperinflację w&nbsp;tym kraju, kolejno wprowadzane nominały banknotów bardzo szybko tracą jakąkolwiek wartość nabywczą i&nbsp;trzeba je zastępować nominałami wyższymi (w&nbsp;2009 roku wprowadzono banknot o&nbsp;rekordowym nominale 100&nbsp;trylionów ZWR). Sytuacja nie uległa poprawie mimo przeprowadzonej denominacji, a&nbsp;wymiana tej waluty na inne jest nielegalna. Phinthong wymienił 5000&nbsp;euro, które zarobił, sprzedając jedną ze swoich prac, na dolary Zimbabwe; banknoty zdobywane były przez grupę jego znajomych i&nbsp;współpracowników w&nbsp;Afryce. W&nbsp;miarę jak banknotów przybywało, rosła rzeźba – prezentowana w&nbsp;paryskiej galerii gb&nbsp;agency „góra pieniędzy” w&nbsp;postaci ułożonego na podłodze prostopadłościanu.”</ref>) artysty znajduje się w&nbsp;zbiorach Muzeum Sztuki Nowoczesnej w&nbsp;Warszawie!
{{Przypisy}}
{{Przypisy}}

Aktualna wersja na dzień 17:07, 23 cze 2022

0i


Hasło powstało z inicjatywy Anny Siekierskiej.

Pratchaya Phinthong – tajlandzki artysta i performer z Bangkoku. Jedna z jego prac wykorzystuje wypolerowaną płytkę meteorytu żelaznego. Phinthong wykonał fotografie („Untilted I”, „Untilted II”; 2009) przedstawiające fragmentu meteorytu leżącego na ziemi, na czymś, co wydaje się być gruntem leśnym, forma meteorytu znika, a odbicia chmur wydają się przebijać ziemię. Ciekawe!

Jedna z prac (What I learned I no longer know; the little I still know, I guessed, 2009. Installation[1]) artysty znajduje się w zbiorach Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie!

Przypisy

  1. ^ w zbiorach MSzN pod nazwą: (Hakuna Matata) tak się składa, że jesteśmy ludźmi, 2009;
    z opisu pracy na stronie MSzN: „Do stworzenia rzeźby (Hakuna Matata) Tak się składa, że jesteśmy ludźmi zostały użyte dolary Zimbabwe (ZWR). Ze względu na hiperinflację w tym kraju, kolejno wprowadzane nominały banknotów bardzo szybko tracą jakąkolwiek wartość nabywczą i trzeba je zastępować nominałami wyższymi (w 2009 roku wprowadzono banknot o rekordowym nominale 100 trylionów ZWR). Sytuacja nie uległa poprawie mimo przeprowadzonej denominacji, a wymiana tej waluty na inne jest nielegalna. Phinthong wymienił 5000 euro, które zarobił, sprzedając jedną ze swoich prac, na dolary Zimbabwe; banknoty zdobywane były przez grupę jego znajomych i współpracowników w Afryce. W miarę jak banknotów przybywało, rosła rzeźba – prezentowana w paryskiej galerii gb agency „góra pieniędzy” w postaci ułożonego na podłodze prostopadłościanu.”

Zobacz również

Linki zewnętrzne

Osobiste